31 Ocak 2017 Salı

TETRADOX, BENZAMYCİN VE ROACCUTANE TEDAVİ SÜRECİM (8. AY)

Merhabalar, ilk yazıma hoş geldiniz.
Hiç lafı dolandırmadan daha önce nasıl tedaviler denediğimden bahsetmek istiyorum.
Lise 3. sınıf itibariyle sivilcelerim de gözle görünür bir artış gerçekleşti. Alnımda kendini gösteren iri sivilceler beni korkutmaya ve moralimi bozmaya başladıktan sonra bir uzmana danışmaya karar verdim. Doktorum bana tetradox, benzamycin ve sabah akşam yüzümü temizlemem için özel bir karışım verdi. Bu karışımı eczane hazırladı ve düzenli olarak kullanmaya başladım.



Doktorum 3 ay düzenli kullanmamı söyledi fakat ben yüzümdeki iyileşmeyi gördükçe ilaçlarımı aksatmaya başlamıştım. Hangimiz yapmamıştır ki bu yanlışı ya da bende mi bir sorun var bilemiyorum😄. 
Tabi ki kaçınılmaz son geldi ve sivilcelerim yine nüksetti. Tekrar aynı tedaviye başladım fakat bu sefer de başka bir hata yaptım. Tetradox kullananlar bilir, bu hap gece yatmadan en az bir saat önce içilmelidir ve tok karnına olunmalıdır. Bir gece yatmadan biraz önce aklıma geldi ilacı içmek ve içip yattım. Sonrası kabus arkadaşlar. Gece inanılmaz bir mide yanması ile uyandım. Midem alev alev kavruluyordu diyebilirim. Sabaha kadar korkunç geçti çok korkmuştum. Tabi ki geçer umuduyla ihmallik ettim. Fakat bir kaç gün yediğim şeyler yemek borumdan geçerken inanılmaz bir ağrı veriyordu. Size eğer böyle bir durumda kaldıysanız asla yapmamanız gereken bir şey söyleyeceğim. KOLA İÇMEYİN. Asitli şeylerin hiçbirini ağzınıza götürmeyin. Aynı gün içerisinde kesinlikle bir doktora görünün.
En sonunda hiçbir şey yiyemez hale geldiğimde e ölmeyeyim gideyim doktora dedim. Merak etmeyin doktorun verdiği ilaçlarla bir kaç güne toparlıyorsunuz.

Gelelim roaccutane macerama😉.
Geçen Aralık ayında bir güzellik merkezine gittim ve hiçbir işe yaramayan bir sözde bakım uygulandı. Neredeyse 5 ay her hafta gittim ve hiçbir sonuç alamadığım gibi cildime zarar verdiğimi çok sonradan fark ettim. Sivilceli ciltlere alkol barındıran tonikler kullanılmaz ve ben oradan aldığım buram buram alkol kokan toniği her gün kullandım. Nemlendirici kesinlikle kullanma dedi bana ve kendime en büyük kötülüğü bir de burada yaptım. Her ne kadar nemlendiricinin yağlı bir cilt bile olsa kullanılması gerektiği bilincinde olsam da uzun süre kullanmadım. İnsan çaresiz kalınca her şeyi deniyor sanırım.


(Sağdaki makyajsız son tedavi öncesi)
Cildim öyle hassaslaşmıştı ki banyo sonrası kıpkırmızı oluyordu ve dokununca acıyordu. Bunlar kullandığım tonik yüzünden olmuştu.
Tabi bu süreçte moraller darmaduman oldu. Yaz için part-time girdiğim iş yerinde bir arkadaşım doktora gitmemi söyledi. Roaccutane kullandığını ve çok memnun olduğundan bahsetti. Cildi gerçekten de pürüzsüzdü. Daha önceden sivilceli olduğuna şaşıyordu insan.

Hemen o an da randevu aldım Bakırköy Devlet Hastahanesi'nden. Doktor cildimi analiz ettikten sonra ve yaşadığım süreçleri dinledikten sonra roaccutane tedavisi uygulamaya karar verdi. Hemen kan tahlilleri yapıldı ve kan değerlerim de normal çıkınca tedaviye hemen başladık. 




Piyasada 3 çeşit aynı işlevi gören ilaç mevcut. Bunlar; Zoretanin, Roaccutane, Aknetrent. Doktorum Zoretanin verdi fakat arada Zoretanin eczanede bulunmadığında Roaccutane kullandığım oldu. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

İlk hafta cildimde bir temizlik hissettim. Kırmızılıkların rengi soluyordu. Fakat tabi ki ilk 3 ay cildim kusma gösterdi. Bunu dert etmeyin cildiniz yağ tabakasını temizliyor ve mevcut çıkması gereken sivilceleriniz birer birer çıkıp 2 gün içerisinde sönüyor. Tedavim hep aynı dozda devam etti. Bu kişiden kişiye değişen bir durum. Doktor her ay kontrollerde dozunuza karar veriyor. İlacı içme saatiniz ise önemli değilmiş yani sabah 9'da içemediniz 10'da ya da 11'de de  içebilirsiniz. Bu ay artık 10 mg kullanmaya başladım. 1 yıla tamamlayacağım tedavimi yani muhtemelen haziran gibi bitecek. Hiçbir zaman aşırı kuruluk hissetmedim ama dudaklarıma iyi bakmadığımdan olsa gerek parça pinçik olmadılar değil.


  • Cildinizi kurutan maskelerden uzan durun. Nem veren maskeleri haftada bir kere uygulayabilirsiniz. Güneş kreminizi kesinlikle ihmal etmeyin. Cildiniz sürekli bir soyulma döneminde olduğundan güneş lekelerine fazlasıyla elverişli oluyor bu dönemde.

Ben doktoruma danışarak yaz tatilimi 1 hafta yaptım. Güneş kremlerine büründüm ve denize girdim ve birazcık güneşlenmiş de olabilirim😊. Çok şükür ki kalıcı bir lekem oluşmadı.


  • Genel olarak tüylü bir kadın olduğumdan kıllanma ile alakalı net bir bilgi veremeyeceğim ama bu dönemde ağda yapmamanızı tavsiye edebilirim. Cildiniz fazlasıyla hassas olduğundan soyulabilir, yara yapabilir. Ben bu süreçte epilatör kullandım.

Cildimin son hali bu şekilde. Maalesef tamamen makyajsız bir fotoğraf bulamadım fakat yanaklarımdaki izleri dikkatli baktığınızda görebilirsiniz. Hafif pembe lekeler dışında şu an aktif bir sivilcem yok. Son olarak söylemek istediğim şey kendinizi popüler kültürün zamane güzellik algısından uzak tutun. Sivilce bir hastalıktır ve tedavi edilmesi gerekir öyle düşünün. Sağlıklı beslenin, spor yapın moralinizi yüksek tutun ve kendinizi ihmal etmeyin.

Tedavi sürecinde kullandığım ürünleri bir başka yazımda paylaşacağım. Zaman ayırdığınız için teşekkürler. Kendinize iyi bakın.

2 yorum:

  1. Çok başarılı bi tedavinin sonucunda pamık gibi olmussunuz.Farkındalik yarattiginiz için çok teşekkürler;))

    YanıtlaSil
  2. Ben bugün doktora gittim roaccutane istedim kan verdim fakat ailemle olmafığım için ilacı alamadım doktora bundan bahsettim 1,2 hafta sonra alsam ilacı olurmu sordum olur dedi ama reçete de Tetradox vardı aldım ama ben 2 hafta sonra roaccutane kullanacağım bu ilacıda kullnsam sorun yaşarmıyım

    YanıtlaSil